Friday, July 29, 2011

{21} Jauh perjalanan,luas pengetahuan =)

Wowowo~~
Jauh tul aku berjalan hari ni..
Jalan2 nek kete dgn nik~

Maxis center (Danga Bay) --> Celcom center ( Kempas) --> Pameran Pengantin (Danga City Mall) --> Cuci2 mata (Angsana)

Hari ni hari Jumaat..Aku xpernah lagi g area JB hari Jumaat waktu2 tengahari...Bile sampai area Danga Bay,hamik kau!! Jem jalan sbb kete banyak org balik kerja+org nak g makan+org nak g solat jumaat..Aku g Maxis Center sbb nak pulangkan bb yg Maxis bg pinjam ni..KAtanye ni plan baru.so aku dipilih untuk cube plan tu..For me, Celcom is better than Maxis even plan baru pun..Agak2 la kan, pakai pun xbanyak mana,tp xsmpai hari ke10 (untuk makluman,Maxis bg trial for 10 days only), tenet dah cam siput sedut !! baru connect kejap, dah terputus..bb tu Huawei yg buat..Celcom punya bb pun Huawei yg buat..So, bile masuk dlm laptop, dua2 interface (Maxis n celcom) kuar..PE kes?? Huawei xde modal ke nak buat interface len,same je cam dua2 tu.yg bezanye warna..Tp xleh la nak connect maxis pkai celcom punya interface.. Whatsoever, aku still xminat Maxis.kuang3...saje je gatal2 nak pinjam try..hehe..Pastu die kata, aku dah terlebih 10 hari,means dah hari ke 11 hari ni, wth?? aku reti kira le..aku dapat hari rabu lepas, so 10 hari means hari ni la kan??tp dalam sistem tulis 19hb..tipu la kau! time tepon ckp trial tu dikira once aku dah dpt bb kat tgn aku..erm,,bnyak lak citenye kan..baru td aku dpt kol dari Maxis kata aku xde kena charge ape2....selamat!

Pastu aku g Celcom center plak sbb nak tnya bape aku kena byor lagi pas aku dah terminate bb aku dulu...lupa la..bil pun dah entah ke mana..hurm...rupa2nya aku xpyah bayar paper..maybe ayah dah tolong bayarkan kot..yela, bil kan smpai kat umah..cian ayah :(

Sebagai pemandu berhemah (berhemah ker?bukan kau bwk mcm pelesit ker?? :P) aku pandang la ke kiri dan kekann smbil bawak keta,smbil dgr radio sambil borak2..tetibe ternampak banner kat tiang lampu tgh jalan!!

"Nik, ada pameran pengantin la kat Danga City Mall..Jom g nak??Nik tau jalan?"
"Jom la..boleh jgk..ingat la ckit"
"xpe, GPS kan ade
;p"

ape lagi,aku mmg excited, terus buat U-turn..keh3..xsabarnye kau nak kawen yerk!Mmg seronok la g pameran pengantin..masing2 cube nak goda aku yg senang tergoda ni...dgn pakej kawinnyer..pakeh wedding planner lagi..pakej gmbar lagii..sape xtergoda senah oiii?? poh bedoh pun tergoda tau :p g sana kutip utang flyers bnyak2..haha..saje jerk..boleh buat perbandingan kan? penuh gak la handbag aku ni dgn kertas2 n flyers...pas solat zohor, terus balik...

Eh3, xjd balik..melencong ke angsana plak...peh3,banyak giler kedai baju2 raya..menggoda iman..nasib bek xpose lagi..hek3..tp tahun ni aku nak bersederhana je..xmo baju bnyak3 (mintak2 kuat iman ckit)..tahun ni nak pkai baju hadiah hantaran tunang je yg incik tunang bagi...yellowish..same with him..i loike!! hehe...pastu masa dihabiskan ke kedai buku Badan Cemerlang je..mmg cemerlang sungguh org yg g situ ek?? hehe...aku suke lepak2 cni if g Angsana..wajib beli satu buku dari cni xkira la majalah ke, buku motivasi ke..xkisah la..nak tau ape yg aku beli kali ni???

Saya baru umur 15 tahun...muda kan??muda kan?? hehe
Skang ni, semenjak dua menjak nak melangkah ke alam baru nnti ni, dah sibuk2 mencari ilmu2 baru untuk digunakan nnti..erm, kena cukup ilmu, baru leh kawin..nnti keluarga,suami n anak2 xde la terkontang2 kanting bila maknye dah cukup ilmu,insyaAllah :D *saye kan bakal isteri mithali..ikut incik tunang suh bc buku n surf tenet suh lengkapkan diri jd isteri..anak sapo la ni yerk?? hehe*

No comments: